Nasze serwisy: mBaby.pl, m
ciąża
.pl, ppasazkobiety.pl, poradnikkobiety.pl, ladymedia.pl
Witaj, Logowanie  Rejestracja
R e k l a m a
Mama
Warto także przeczytać
Mama Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać informacje np. o nowych konkursach, wydarzeniach etc zapisz się do naszego Newslettera
Regulamin
R e k l a m a

Mama na pełnych obrotach

 

Oprócz nieprzespanych nocy z powodu pociechy, sen z oczu młodych mam spędza szybki powrót do sylwetki sprzed ciąży. Trudno zmobilizować się do ćwiczeń i zachowania odpowiedniej diety, kiedy każda wolna chwila to luksus. Jest jednak kilka sposobów na to, jak opiekując się naszym maluchem zadbać również o siebie.

 

Wiele mówi się o tym, że dobra mama to szczęśliwa mama, a według najnowszych trendów również zadbana i zadowolona z siebie kobieta. Przykładem tego mogą być olśniewające młode mamy ze świata show biznesu takie, jak Kasia Cichopek, które namawiają do nowego spojrzenia na macierzyństwo.

Koniec jedzenia za dwoje

Zdrowe odżywianie i odpowiedni dobór codziennej diety pełnią znaczącą rolę zarówno w trakcie ciąży, jak i po urodzeniu dziecka. Jeśli jesteśmy w trakcie karmienia piersią, a chcemy zacząć się odchudzać - musimy pamiętać, że brak niektórych witamin i składników mineralnych może negatywnie wpłynąć na zdrowie nasze i noworodka. Dlatego lepiej zamiast głodówek wprowadzić w życie bardziej zbilansowaną dietę. U mam starszych dzieci częstym błędem jest dojadanie posiłków po dzieciach. Niewinne przekąski kilka razy dziennie są źródłem zbędnych kalorii. Problem stanowi również zachowanie przyzwyczajeń z okresu ciąży, kiedy apetyt na wysokokaloryczne potrawy czy słodycze w środku nocy był w pełni usprawiedliwiony.
- Aby wrócić do formy, należy jak najszybciej pozbyć się złych nawyków żywieniowych – radzi Małgorzata Zdrojewskaspecjalista dietetyk, współpracujący z firmą Good Food.- Ciastka i słodycze lepiej jest zastąpić zdrowymi waflami ryżowymi w gorzkiej czekoladzie lub extra cienkimi waflami z kokosem, które można chrupać razem
z dzieckiem w domu i na spacerze – dodaje ekspert. Same przekąski nie dostarczą nam wszystkich składników odżywczych, dlatego należy pamiętać o zjedzeniu ciepłego obiadu. Im bardziej urozmaicona dieta, tym lepiej odżywiony organizm, a co za tym idzie – więcej energii do zabawy z dzieckiem. - Ważne, by w naszym codziennym menu znalazły się produkty bogate w błonnik jak warzywa strączkowe, orzechy i jabłka – wymienia Małgorzata Zdrojewska z Good Food. – Natomiast między posiłkami bez wyrzutów sumienia możemy przegryzać naturalne , wysokobłonnikowe chrupki zbożowe, które zwiększają metabolizm i dobrze smakują.

Trening z maluchem

Zdarza się, że po całym dniu spędzonym z dzieckiem, czujemy się jak po ukończeniu maratonu. Codzienna porcja aktywności, takich jak: wnoszenie wózka, zbieranie porozrzucanych zabawek czy noszenie malucha na rękach często przypomina trening niemniej męczący niż wizyta w fitness klubie. Dlaczego więc nie połączyć przyjemnego
z pożytecznym? Spacery z wózkiem z łatwością można przemienić w ćwiczenie kondycji. Na rynku dostępne są specjalne trzykołowe wózki dla aktywnych rodziców, dzięki którym rutynowy spacer można połączyć ze spalaniem kalorii. Wystarczy raz dziennie pokonać zaplanowaną trasę szybkim marszem lub truchtem. Wspólna zabawa
z dzieckiem na jest doskonałą okazją do ćwiczeń modelujących sylwetkę i wzmacniających mięśnie. Kolejną dobrą propozycją jest wyjście na basen. Pływanie co najmniej raz w tygodniu przynosi szybkie efekty – wysmukla sylwetkę, ujędrnia skórę oraz wspomaga redukcję cellulitu. Dla mam nieumiejących pływać doskonałym rozwiązaniem jest aqua aerobic, hydrocycling lub wodny nordic walking – zajęcia te prowadzone są na niezbyt głębokiej wodzie. Jeśli  ciężko rozstać się nam z maluszkiem nawet na godzinę, istnieje możliwość zapisania się na wspólne zajęcia ruchowe na basenie. W ten sposób dziecko poprzez zabawę uczy się pływać od najmłodszych lat, a mama, współuczestnicząc w zajęciach, dostarcza swojemu organizmowi potrzebnej dawki ruchu.

Strona 1 z 2

« pierwszapoprzednia12następnaostatnia »

Komentarze (0)

Napisz Komentarz


busy
 

Dołącz do nas

O nas | Kontakt | Reklama | Współpraca | Regulamin | Linkuj do nas | Ciekawe strony | Mapa serwisu | Polityka cookies
Design by resMedia (C) 2006-2011 Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie oraz rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione.

Wszystkie porady i artykuły zawarte w naszym serwisie publikowane są wyłącznie do celów informacyjnych. Wszelkie choroby, schorzenie i inne powikłania należy konsultować z lekarzem specjalistą. Redakcja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji, posty oraz komentarze nadesłane przez użytkowników.

dziecko  przygotowania do ciąży  ciąża, ciąża tydzień po tygodniu  niemowlę  wcześniak uroda moda, trendy i styl moda zdrowie i fitness poradnik dla kobiet