Nasze serwisy: mBaby.pl, m
ciąża
.pl, ppasazkobiety.pl, poradnikkobiety.pl, ladymedia.pl
Witaj, Logowanie  Rejestracja
R e k l a m a
Mama
Warto także przeczytać
Mama Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać informacje np. o nowych konkursach, wydarzeniach etc zapisz się do naszego Newslettera
Regulamin
R e k l a m a

Zrzucamy kilogramy na wiosnę

Wiosna zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią ściągamy z siebie zimowe kurtki, swetry i buty. Odkrywamy więcej ciała, dlatego niektórzy z nas zapewne zapragną zrzucić także zbędne kilogramy. Jednak nie tylko wtedy gdy chcemy schudnąć, warto uważniej przyjrzeć się swoim nawykom żywieniowym.

Pamiętajmy, że dobrze zbilansowana dieta i dodatkowa aktywność fizyczna pozwoli nam czuć się dobrze we własnej skórze. Podpowiadamy, jak to osiągnąć.

Dobrze zbilansowana dieta, to taka, która dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Nie zapominajmy, że drastyczne ograniczenie substancji odżywczych, może spowodować, że będziemy zmęczeni, senni i osłabieni. Zamiast więc katować się głodówką, która najprawdopodobniej i tak nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, lepiej jest postawić na urozmaicone, mniejsze, ale częstsze posiłki.

Jedz mniej, a częściej

Spożywając 2-3 bardzo obfite posiłki dziennie, częściej w przerwie między nimi, będziemy sięgać po słodkie lub słone przekąski. Ma to związek z gwałtownym spadkiem poziomu cukru (glukozy) we krwi. Dlatego dobrze jest jeść 5 małych porcji w ciągu dnia. Regularne dostarczanie organizmowi pokarmu utrzyma również stałe tempo metabolizmu, które znacznie obniża się, gdy przerwa w jedzeniu jest zbyt długa. Najlepiej więc pożywiać się co 3-4 godziny.

Postaw na błonnik

Podstawą zdrowego odżywiania powinny być produkty zbożowe bogate w błonnik, np. kasze jęczmienne, pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane i brązowy ryż. Pamiętajmy, że spożywanie artykułów razowych reguluje procesy trawienne, zapobiega zaparciom i przyspiesza przemianę materii. W konsekwencji sprawia, że czujemy się lepiej. Dodatkowo, błonnik pomaga zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ wchłania wodę i pęcznieje, wypełniając tym samym żołądek – dzięki czemu dłużej pozostajemy syci.

Postaw na wodę źródlaną

Woda – w przeciwieństwie do napojów i soków – jest całkowicie pozbawiona kalorii, a w dodatku pozwala ograniczyć łaknienie i oczyścić organizm z toksyn. Dlatego osoby, które chcą pozbyć się kilku kilogramów, powinny pić wodę w dużych ilościach. Najlepiej wybierać taką o obniżonej zawartości sodu, a dodatkowo, ze względu na większe ilości wypijanej wody, tę o niskim stopniu mineralizacji. Doskonałą propozycją jest naturalna woda źródlana „Złoty Potok”, która zawiera tylko ok. 1,5 mg sodu w litrze wody oraz odpowiednią proporcję minerałów, co jest szczególnie ważne dla osób chcących utrzymać piękną figurę.

Warzywa i owoce warzna sprawa

W ciągu dnia powinniśmy także często sięgać po owoce i warzywa, które są doskonałym źródłem witamin. Specjaliści radzą, aby w ciągu dnia spożywać 5 porcji owocowo-warzywnych. Najlepiej jest, wybierać te, które zawierają dużo witaminy C i antyoksydantów, czyli np. paprykę, szpinak, natkę pietruszki, jabłka, mandarynki czy kiwi. Im częściej zdecydujemy się na taką zdrową przekąskę, tym rzadziej będziemy spożywać tuczące batony, chipsy i inne tego typu przekąski.

Ruch to zdrowie!

Nawet najlepiej zbilansowana dieta nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, gdy nie będzie połączona z aktywnością fizyczną. Jeśli nie wyobrażamy sobie wielogodzinnych ćwiczeń na siłowni lub częstych wizyt w klubie fitness – nie szkodzi. Wystarczy, że zamiast wszędzie poruszać się samochodem lub komunikacją miejską, zdecydujemy się pokonać trasę pieszo. Powinniśmy również zrezygnować z wieczorów przed telewizorem, z miską chipsów lub popcornu, na rzecz długich, wiosennych spacerów. Można też, zamiast tradycyjnego spotkania z przyjaciółką przy kawie i dobrym cieście, zaproponować coraz modniejszy nordic walking. Pamiętajmy, że nawet najmniejsza aktywność fizyczna, zwiększa nasze szanse na odzyskanie dobrej formy!

Autor/dodał :
admin
 

Komentarze (0)

Napisz Komentarz


busy
 

Dołącz do nas

O nas | Kontakt | Reklama | Współpraca | Regulamin | Linkuj do nas | Ciekawe strony | Mapa serwisu | Polityka cookies
Design by resMedia (C) 2006-2011 Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie oraz rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione.

Wszystkie porady i artykuły zawarte w naszym serwisie publikowane są wyłącznie do celów informacyjnych. Wszelkie choroby, schorzenie i inne powikłania należy konsultować z lekarzem specjalistą. Redakcja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji, posty oraz komentarze nadesłane przez użytkowników.

dziecko  przygotowania do ciąży  ciąża, ciąża tydzień po tygodniu  niemowlę  wcześniak uroda moda, trendy i styl moda zdrowie i fitness poradnik dla kobiet