Nasze serwisy: mBaby.pl, m
ciąża
.pl, ppasazkobiety.pl, poradnikkobiety.pl, ladymedia.pl
Witaj, Logowanie  Rejestracja
R e k l a m a
Ostatnio na forum
zobacz pozostałe posty
R e k l a m a

Dieta przyszłej mamy

dieta przyszłej mamyWłaściwe odżywianie się kobiety, zarówno przed zajściem w ciążę jak i w jej trakcie jest niezwykle ważne dla prawidłowego przebiegu ciąży i rozwoju dziecka.

Przyjmowane pokarmy mają także ogromne znaczenie dla zdrowia i dobrego samopoczucia przyszłej matki.Istnieje wiele teorii na temat tego jak powinnaś się odżywiać. Jednak w gabinetach lekarskich trudno jest uzyskać jednoznaczną opinię na temat tego co jeść, a czego unikać w okresie ciąży. Jednocześnie kolorowe poradniki kuszą różnego rodzaju rewelacjami dietetycznymi, których wartość jest często niewielka.Niniejszy artykuł ma Wam, drogie Panie pomóc w dokonywaniu właściwych wyborów żywieniowych.

 

Co  jeść, aby zachować umiar, zdrowie oraz dobry wygląd i samopoczucie?

 Przede wszystkim, zamiast na ilość zwracaj uwagę na różnorodność oraz jakość spożywanych produktów, staraj się jeść dla dwóch, a nie za dwoje. Z produktów zbożowych wybieraj te z grubego przemiału - pieczywo ciemne lub z ziarnami oraz grube kasze (są bogate w witaminy B1, PP, w żelazo oraz błonnik).

Codziennie spożywaj świeże warzywa i owoce. Powinnaś spożyć ok. 1 kg warzyw dziennie: surowych, gotowanych, pieczonych, rozdrobnionych lub w całości. Każde danie z warzyw na pewno przysłuży się i Tobie i Twojemu dziecku. Pamiętaj tylko, by były to warzywa urozmaicone. Spożywając warzywa dostarczysz sobie i dziecku wielu witamin: C, A, E, beta karoten i flawonoidy, a także kwas foliowy, mikroelementy i błonnik.
Nie zapominaj też o roślinach strączkowych, które są bardzo dobrym źródłem białka, a ponadto są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe oraz żelazo. Jednak ze względu na swoje silne właściwości wiatropędne powinnaś spożywać ich mniej niż innych warzyw.
Owoce charakteryzuje duża zawartość wody, ponad to są bogatym źródłem witaminy C (głównie owoce jagodowe - porzeczki, jagody, truskawki) i beta karotenu (morele, mango) oraz błonnika. Większość owoców jest niskokaloryczna, wyjątek stanowią banany, orzechy oraz owoce suszone.
Pamiętaj o dodatku tłuszczu roślinnego do sałatek i surówek. Jest on niezbędny, ponieważ umożliwia wchłanianie witamin. Tłuszcz zwierzęcy staraj się zastępować roślinnym. Jednak do smarowania pieczywa używaj wyłącznie masła. Aby pokryć zwiększone w ciąży zapotrzebowanie na wapń nie zapominaj o produktach mlecznych, włącz do diety: mleko, jogurt, kefir, maślankę lub sery białe i żółte. Nie musisz się obawiać, że spożywanie produktów mlecznych spowoduje rozwój alergii u Twojego dziecka. Według obecnego stanu wiedzy nie ma to wpływu na rozwój choroby alergicznej.
Staraj się zamieniać czerwone mięso na ryby morskie (makrela, śledź, łosoś), które są bogatym źródłem niezbędnych kwasów tłuszczowych. Mięso czerwone natomiast jest źródłem najlepiej wchłanianego żelaza. Staraj się unikać wędzonych wędlin i mięs, ponieważ udowodniono ich wpływ na rozwój chorób nowotworowych układu pokarmowego.  

Strona 1 z 2

« pierwszapoprzednia12następnaostatnia »

Komentarze (5)

...
0
Trzeba tylko pamiętać żeby zacząć go brać co najmniej na kilka miesięcy przed zajściem w ciążę, bo cewa nerwowa rozwija się już w pierwszych dniach po zapłodnieniu.
tolla , maj 13, 2013
...
0
Zgadzam się, kwas foliowy jest dla zdrowi dziecka najwalniejszy bo chroni go od strasznych wad, jakim jest wodogłowie na przykład.
anna.m , styczeń 14, 2013
...
0
O tranie to pierwsze słyszę, już szybciej folik wpływa na zdrowie dziecka bo chroni go od wad cewy nerwowej.
zenka , styczeń 04, 2013
...
agnon
Ja w ciąży też praktycznie jadłam wszystko. Odpuściłam sobie jedynie słodycze i fast foody. Bardziej jednak ze względu na to,że nie miałam na nie ochoty. tak naprawdę pierwszy raz w życiu jadłam same zdrowe rzeczy
agnon , październik 25, 2010
dieta w ciazy
lula55
Ja w ciązy jadłam to, na co miałam ochote. Głownie jabłka, czekolade i duzo nabialu(generalnie to ,co slodkie albo mdle). Moj gin zalecil mi picie tranu bo to dobrze wpływa na rozwoj dziecka (naczynia krwionosne, rozwoj mozgu) no i na moja odpornosc. Bardzo mi smakowal w ciazy owocowy mollers.
lula55 , październik 30, 2009

Napisz Komentarz


busy
 

Dołącz do nas

O nas | Kontakt | Reklama | Współpraca | Regulamin | Linkuj do nas | Ciekawe strony | Mapa serwisu | Polityka cookies
Design by resMedia (C) 2006-2011 Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie oraz rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione.

Wszystkie porady i artykuły zawarte w naszym serwisie publikowane są wyłącznie do celów informacyjnych. Wszelkie choroby, schorzenie i inne powikłania należy konsultować z lekarzem specjalistą. Redakcja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji, posty oraz komentarze nadesłane przez użytkowników.

dziecko  przygotowania do ciąży  ciąża, ciąża tydzień po tygodniu  niemowlę  wcześniak uroda moda, trendy i styl moda zdrowie i fitness poradnik dla kobiet